Rozbitý displej monitoru zvládneme opravit levněji a rychleji než čekáte

Možná už jste to také zažili. Spadl vám notebook na zem, omylem jste na něj šlápli a nebo vám jinak při neopatrném zacházení praskl displej vašeho monitoru. Když jste pak chtěli řešit opravu, dozvěděli jste se, že bude stát téměř to samé jako je nákup nového zařízení. U výměny displejů se tedy zpravidla nejedná o malou investici, ale pokud si nový počítač pořizovat nechcete, budete muset pravděpodobně vyhledat servisní centrum, které vám opravu zajistí. Provádět výměnu displeje doma rozhodně nedoporučujeme. Mohlo by se vám totiž jednoduše stát, že váš notebook přestane fungovat úplně a to určitě nechcete.

Typy poškození a možnosti uplatnění záruky

Porucha displeje se může projevit mnoha způsoby. Jedním z nich je vadný pixel, což poznáte tak, že některé body na obrazovce budou více zářivé nebo naopak zcela černé. Nicméně tzv. mrtvé pixely mohou být již vadou z výroby, která se může projevit v jakékoliv fázi životnosti displeje. Uplatnění záruky na tuto vadu má svá specifika a liší se u jednotlivých výrobců. Proto, pokud zaznamenáte tento defekt, obraťte se nejprve na obchod, kde jste zařízení nakupovali a pokuste se zboží reklamovat. 

Další častou vyskytovanou poruchou je čárová vada (Line Defect). Ta se projevuje tak, že se vám přes celý monitor objeví vodorovná nebo svislá čára. Stejně jako v předchozím případě, se tato vada může objevit i po čase a  reklamaci je nutné řešit s ohledem na podmínky výrobce. Ne vždy se na tuto vadu vztahuje záruka a proplacení opravy obchodem je tak individuální záležitostí. Nárok na reklamaci máte však v případě, že se na vašem monitoru objeví “skvrna”. Ta může mít buď kruhovitý tvar (Spot) a nebo je nepravidelná (Mura, Stain Mura). Velikost je většinou nad 5 mm a u reklamace se často zohledňuje její viditelnost na šedé barvě. 

Pokud dojde k poškození displeje v důsledku pádu či nárazu na LCD obrazovku, kvůli které zařízení nefunguje správně, nejedná se o poškození, která by byla kryta ze základní záruky počítače. Pro tyto případy můžete využít jedině doplňkového připojištění, které kryje i poruchy způsobené nehodou. Na to je však nutné myslet již během nákupu počítače a pokud takové pojištění sjednané nemáte, budete patrně muset za opravu zaplatit celou částku sami. Vnitřní praskliny jsou obvykle způsobeny příliš velkým tlakem na obrazovku. Ten může být způsoben nárazem do obrazovky, jejím pádem, pokusem o zavření notebooku, když se v oblasti klávesnice nachází nějaký předmět nebo také uchopením notebooku za obrazovku.

Co dělat, když vám nefunguje displej vašeho notebooku? 

Zkontrolujte kontrolky napájení. Pokud váš monitor nezobrazuje obraz, zapněte jej a sledujte světla na okraji monitoru. Když se kontrolky nerozsvítí, je přerušený napájecí zdroj (nebo jeden z přívodů vedoucích k napájecímu zdroji), což může být způsobeno zničeným kondenzátorem. Ten si zvládnete opravit i sami, ale určitě spíše doporučujeme odnést rozbitý kabel do opravny elektroniky, jelikož problém může být i závažnější a v tom případě bude potřeba profesionálního řešení. 

Když se světla rozsvítí, zkuste posvítit baterkou na monitor. Vidíte-li obraz, když namíříte světlo na obrazovku, je vadné podsvícení monitoru a bude nutná výměna celého displeje. To samé platí i při různých typech prasklin, kdy se vám barva “rozlije” v části nebo po celém displeji.

Výměna za monitory MISURA

Jak už jsme zmiňovali na úvod článku, oprava displeje není levnou záležitou a reklamaci v rámci záruky lze uplatnit jen za určitých podmínek, které se mohou ale u jednotlivých výrobců značně lišit. To platí i v případě MISURA monitorů, kde pokud dojde k nehodě a displej monitoru se rozbije, nelze jej bezplatně vyměnit za nový. Avšak tím, že si produkty navrhujeme sami, se snažíme myslet na všechny životní situace a co nejvíce vám vyjít vstříc, pokud nastane nějaký problém. Mimo toho, že jsou monitory MISURA vyráběny z velmi odolných materiálů, nabízíme výměnu displeje za mimořádně nízkou cenu. Opravy displeje zajišťujeme sami, proto jakmile se na nás obrátíte, ihned vám navrhneme řešení. Vždy chceme, aby oprava byla realizovaná maximálně do 14 dnů a aby její cena zdaleka nedosahovala nákladů na pořízení nového zařízení. S námi víte, že i když se něco pokazí, můžete být v klidu. My se s vámi bavit budeme a zároveň budete mít jistotu, že pro vás najdeme to nejlevnější řešení. Naším cílem je, abyste naše produkty využívali a měli je rádi a ne vám znepříjemňovat život.

Stories